Voisin ehkä hiukan kertoa itsestäni. Olen 25-vuotias ja olen lihava. Olen 160 cm pitkä ja painan lähemmäs 90 kiloa. Olen aina ollut vähän pyöreä; muistan vieläkin elävästi sen, kun terkkari ala-asteella kirjoitti papereihin "Paino noususuunnassa". No noususuunnassa se todellakin on ollut. :) Teini-ikäisenä olin ihan normaalipainoinen, mutta kun pituuskasvu loppui, aloin lihomaan. Välillä olen ollut vähän hoikempi, lähellä normaalipainoa, mutta nyt ollaan taas tässä.

Tämä on oikeastaan sellainen paino, että tästä alkaa oikeasti olla jo haittaa. Varmasti terveydellistäkin haittaa paljon, mutta varsinkin sellaista arkipäivän elämän hankaloitumista. Mun on hankala olla! Kaiken lisäksi kehonkuvani ei ole pysynyt ollenkaan ajan tasalla; jotenkin ajattelen olevani "hieman pyöreä", mutta valokuvat paljastavat kyllä totuuden. Olen pyöreä kuin Plussa-pallo, se on täytynyt itselle myöntää, mutta silti kuvittelen olevani pienempi kuin olenkaan.

Mihinkään tiukkaan diettiin en kohdallani usko, itsekurini on tietyissä asioissa (syömisen hallinnassa) aika olematon. Jonkinlainen elämäntapojen muuttaminen olisi nyt kohdallaan, niin klisee kuin se onkin. Elämässä on sitä paitsi tulossa muitakin muutoksen tuulia: olen muuttamassa toiseen kaupunkiin, lopettamassa opiskelut ja aloittamassa työt. Siihen sopii hyvin elämäntapojen muuttaminen terveellisemmäksi.

Vaikka nuori vielä olenkin, silti välillä aina iskee tajuntaan se, että tässä sitä vaan tuhlaan elämääni lihavana. Että jos haluan viettää elämääni hoikkana, se todellakin olisi tehtävä nyt! Ja kaiken lisäksi haaveenani on

a) olla omissa häissä kaunis ja hoikka

b) saada suloinen, pieni raskausmaha (ei niin kuin nyt - näytän aivan raskaana olevalta, vaikka sisälläni ei elä minkäänlaista elämää!)

Nuo eivät onneksi ole ihan vielä ajankohtaisia asioita, joten ennätän vielä tekemään asialle jotain! :)

Mietin, onko järkevää aloittaa juuri juhannuksen alla tätä projektia. Toisaalta, juhannukset eivät häviä elämästä mihinkään vaikka laiha olisinkin, eli kai se on ihan sama. Mutta mitäköhän voisin tehdä toisin kuin edellisinä juhannuksina? Ehkä juoda (alkoholia) vähemmän. Se voisi olla pelastus! Silloin ei tulisi syötyäkään niin paljoa! Otan siis tavoitteeksi juoda sopivasti, niin, että ei tule kovaa humalaa eikä krapulaa.

Hyvää juhannusta!!