Kävin tänään vähän kaupungilla, oli tarkoitus etsiä jotain kesävaatteita alennusmyynneistä. Ajattelin, että aamupäivällä siellä ei olisi niin pajon ihmisiä - inhoan sitä ahtautta ja tönimistä. No olin väärässä, kyllä siellä oli ihan tarpeeksi.

Kiersin monessa eri kaupassa, ja mitä enemmän kiersin, sitä masentuneempi olin. Ainoat ostokseni oli uudet rintsikat ja pari t-paitaa miehelle. Ja tarkoitus oli ostaa vaikka mitä! Se ei onnistunut, sillä minusta tuntuu, että mikään ei enää mahdu päälleni. Oon kyllä oppinut jo tiedostamaan oman vaatekokoni (se on alaosassa n. 44 ja yläosassa n. 46 - JÄRKYTTÄVÄÄ), mutta silti mikään ei mahdu päälle tai sitten näyttää ihan karsealta. Osaan jo ihan vaistomaisesti suunnistaa sinne "isojen tyttöjen osastolle" (inhoan tuota nimitystä), mutta miksi ne vaatteet on sitten taas jo liian isoja (50 -->) ja kaiken lisäksi ei yhtään niin kauniita kuin ne tavallisen naistenosaston vaatteet? Eikö lihavat saa pukeutua kauniisti, häh?!  Missä on kaikki ihanat, kesäiset, harsomaiset, vaaleat kesävaatteet? Kyllä minäkin suosin mustaa, mutta kesän lämpimillä ilmoilla pukisin mielelläni päälle jotain muuta.

Ja entäs sitten, kun on jonkin (ehkä) päälle mahtuvan vaatteen onnistunut löytämään, ja sen kanssa lähtee sovituskoppiin...voi vinetto. Näin tänään sellaisen näyn, joka ei ihan heti poistu verkkokalvoiltani. Se olin MINÄ ja minun mahani. Jossain sanakirjassa voisi olla sanan 'omenalihavuus' kohdalla kuva minusta. Siis se maha oli ihan järkyttävä! Ihan niin kuin olisin vähintään viidennellä kuulla raskaana! (No en kyllä ole ikinä ollut raskaana, joten en tiedä minkä kokoinen maha viidennellä kuulla voisi olla.) Muutenkaan ne sovituskopit ei kyllä ole mitään mukavia paikkoja. Peilit näyttävät inhottavan tarkasti myös kaikki selkämakkarat, takanta sotkuiset hiukset ja alkavan juurikasvun. Hitto.

Kotimatkalla yritin piristää itseäni ajattelemalla, että olen kyllä tosi onnekas, kun olen tällainen omppu; läskit kun kuulemma lähtevät paljon helpommin mahasta kuin esim. takamuksesta ja reisistä. No, terveysriskit ovat kyllä tällaisella vartalon mallilla paljon suuremmat. Eli en kovinkaan paljoa piristynyt. Ja se masensi entisestään, kun jalkapohjia alkoi POLTELLA. Onkohan kenellekään ikinä käynyt niin? Mulla tätä on ilmennyt tällä lihavuusasteella. Jalkojen päällä on painoa niin tolkuttoman paljon, että jalkapohjat eivät kestä sitä vaan meinaavat palaa kenkiin kiinni (siltä se ainakin tuntuu).

Tämmöistä tänään!

p.s. Paino oli tänään 90,4 kiloa. HITTO.